Итак прошло немного времени. Снег сошел, появилось сцепление с дорогой. Я успел покататься на загородных дорогах с хорошим покрытием. Ни капли не жалею о прошивки. Особого внимания заслужил спорт режим, отличия просто колоссальные! Тяга остается после 180 км/ч, (единственный минус, что больше 220 км/ч так и не смог поехать, видимо программный предел). Если не отжигать, то расход топлива меньше на 1л/100км. Тяга до 4000об.мин возросла, теперь катаюсь на моменте. Вывод сделай такой, если возникло желание чиповаться, надо ему подчиниться, точно получите моральное удовлетворение.
Мне тоже интересно, только нужен последний рестайл. Чтобы все четко было. Может 20 марта кто встретится.
Saabath В Питере к сожалению не бываю, но может на майские если только праздники. Rodion Смысла заезжать нет, я солью 220-ти сильному хиршу, БСР и т.д., а ты от меня со скоростью света улетишь=)
даже не надо заезжать )) смысла нет ... уже пол екупрожекта ржет над этой картой специально чтоб не компрометировать .. создал там новый акаунт... народ посмотрел карты и тоже плакал сейчас выясняется насколько эта контора реальна .. и насколько она норвежская
если у тебя просто чип хирша .. и больше ничего .. то разница будет небольшая... но заметная вернемся к теме чипа за 130 евро )
Ну что выяснили откуда контора? Какое отличие двигателей биопавер от обычных при одинаковых годах выпуска и объемах?
ну так в кратце про эту прошивку и контору... все скопировано это обсуждение с екупрожекта.. B235E 06 m.y. Post your T& R&D Files here. Post a reply 7 posts • Page 1 of 1 Edit postReport this postReply with quote B235E 06 m.y. by ***** » Wed Mar 10, 2010 8:29 am hi, need you'rs opinion about this upgraded file any coments about this upgraded soft for 2006 m.y B235E auto tarny. ( opinion about mistakes welcome ) this file from my friend car .. they bought this soft from norway company... seems that they edited by suite ))) this norway says that this upgrade from 185 to 220 hp.. and 380 nm ... car have automatic gearbox .Attachments Saab-95-185PS-update.bin upgraded soft (512 ) Downloaded 11 times predator Posts: 4 Joined: Fri Apr 17, 2009 6:12 am Private message Top -------------------------------------------------------------------------------- Report this postReply with quote Re: B235E 06 m.y. by Manick » Wed Mar 10, 2010 9:23 am Looks like someone was drunk or something when making the air/torque map? If you look in the TorqueCal.M_EngMaxAut.tab it looks like it peaks @ 287nm in the limiter. Compare this to the air/torque map and you will se that 287nm= ~900mg/c = way under 380nm torque. The part above 4000 rpm / 250nm in the air torque map does not seem to make any diffrence at all? Please correct me if im wrong but in my eyes it looks verry much stock? Edit: I just opend up a stock B235E map and air/torque + torque limiters are exactly the same. Only thing i could se that they have changed for performance is the bstknk map... Even ignition and fuel maps are the same.Saab 9-5 Aero MY01 (B235R) Modifications: 630cc Siemens Deka injectors, T5 camshafts, diesel intake, 3" downpipe and sport cathalyst, 2,5" catback system.Manick ECU Apprentice Posts: 99 Joined: Mon Feb 16, 2009 5:23 am Private message Top -------------------------------------------------------------------------------- Edit postReport this postReply with quote Re: B235E 06 m.y. by ***** » Wed Mar 10, 2010 1:06 pm he he i see this .. and says same to my friend .. but they say that this real tuning company at norway ... later i give link if interested.. they ask to send to norway original bin and after some hours they send back this SUPER tune ... i look at all maps .. and see that very dangerouse to drive car with this bin.. but my frind says that i joke .. this real tuner company and car have 220 real hp and 380 nm and run much faster )) they not belive to me that this bin have 190-200 hp and original torque ... this original fileAttachments SAAB9-5_185hp.bin (512 ) Downloaded 3 times predator Posts: 4 Joined: Fri Apr 17, 2009 6:12 am Private message Top -------------------------------------------------------------------------------- Report this postReply with quote Re: B235E 06 m.y. by Manick » Wed Mar 10, 2010 1:46 pm The biggest fail in this tune in my opinion is that they have only changed the torque limiters for when the engine is cold, not for when its warm... EPIC!Saab 9-5 Aero MY01 (B235R) Modifications: 630cc Siemens Deka injectors, T5 camshafts, diesel intake, 3" downpipe and sport cathalyst, 2,5" catback system.Manick ECU Apprentice Posts: 99 Joined: Mon Feb 16, 2009 5:23 am Private message Top -------------------------------------------------------------------------------- Report this postReply with quote Re: B235E 06 m.y. by mackan » Wed Mar 10, 2010 2:40 pm Please do post a link to this company! Next goals: T7tuning documentation and 340g/sec removal 9-5 2,0t -00 ///Mackanized 310bhp, 470nm Semper ad meliora! mackan ECU Guru Posts: 2453 Joined: Wed Aug 15, 2007 7:12 am Location: Sweden Private message Top -------------------------------------------------------------------------------- Report this postReply with quote Re: B235E 06 m.y. by yellow car » Wed Mar 10, 2010 4:05 pm Is this for real?. I`m from Norway and like to know their name yellow car ECU Guru Posts: 147 Joined: Fri May 30, 2008 5:24 pm Private message Top -------------------------------------------------------------------------------- Edit postReport this postReply with quote Re: B235E 06 m.y. ******» Thu Mar 11, 2010 1:40 pm no problem my friends this company http://www.tuningfiles.com/ if you see at web you finde many jokes as this : The number 1 choice. For over twelve years our employees work have been the number 1 choice for a numbers of tuning shops worldwide, for what are mainly known as engine tuning, E.C.U remapping or chip tuning. We call it engine optimization, as this is what we do. Copyright © 2007-2010 Tuningfiles.com. All rights reserved. over twelve years our employees work have been the number 1 choice seems as time machine friend says that they sold this soft only for 130 EUR )) i look at this file by T7 suite .. and see that this bin have many mistakes and very dangeoros to drive car with this soft... Last edited by predator on Thu Mar 11, 2010 1:43 pm, edited 1 time in total.
Это я уже видел. Тема заглохла. Результат понятен: Ездить не опасно, но мощности особенно не добавилось. Спасибо, Коль, с этим разобрались=) Подскажи пожалуйста, как спец, какие отличия между двигателями биопавер и просто бенз?
не опасно ? результат написан что писец... не удивляйся если мотор к лету развалится ... тема не заглохла .. все ушло в личку...