трудно включват скоростите на студено

Тема в разделе "Для владельцев 9-3 2,8/TurboX", создана пользователем Don_pepone, 13 мар 2016.


  1. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Привет, я из Болгарии Преслав.
    У меня есть проблема с включением скорости, когда холодно сама коробка передач. Проблема заключается в основном в 1-2-3 и чем больше вы едете, тем более легко ввести передач.
    Maslot изменил ражение коробку с GM оригинальной передачи масло- красный и наблюдалось незначительное улучшение, но проблема осталась. Я изменил и тормозная жидкость, но без эффекта.
    Сцепление не является мягким и хорошо платили, не скользит любой вибрации или шума.
    Они советуют размешать и раздавить ядер и механизм передач и в конечном итоге их регулировать.
    Любой человек имел любую подобную проблему и как это было решено.
    Есть ли логика платы, которые дали мне и они могут регулироваться

    Автомобиль имеет механическую коробку передач6
    Спасибо заранее - Perslav
     
  2. eviltwin

    eviltwin Завсегдатай

    Регистрация:
    25 окт 2011
    Сообщения:
    6.628
    Адрес:
    Россия, Москва, Зеленоград
    Авто:
    Был 9-3 Aero MY04 Stage hard by self.
    Авто:
    Opel Insignia Turbo 4X4
    Hello, may be any problems with shift knob? Or with engine mount for example ??
     
  3. dog

    dog пионер

    Регистрация:
    24 июн 2012
    Сообщения:
    9.409
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    40rus
    Авто:
    9з М07 2.0Т ручка "gray mouse"
    google translate ?
     
  4. ImFamous

    ImFamous Завсегдатай

    Регистрация:
    30 мар 2013
    Сообщения:
    1.178
    Адрес:
    Moscow
    Авто:
    9-3 SS M08 2.0T MT
    It's too hard to understand this text cause some of translated words have other meaning in russian.
    I have the same gearbox and when it's cold outside(lower than -10C) there was similar problem. Due that time when I have to use original GM gearbox oil it was necessary to double press the clutch to enable the first gear. Since I've poured Motul Gear 300 I have no problems with shifting :)

    Btw is it hard to shift gears at gearbox directly?
     
  5. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Sorry for my bad Russian :(
    I use Google translate
    I have this problem when start up for first time morning,and the temperature outside is under 15 degree cenlsius. Then is hard to switch 1,2 and third gear,and when i drive 15-20 kilometers gears change is easier
    Dabble press on cutch, dont help, the clutc are soft and in good condition. It affects only the temperature of the oil in the gearbox , which I change whith GM original transmission Oil-red like strawberry :)
    I have this problem for first time when the weather start to be colder (under 15 degree-constantly) then i change the oil, and brake fluid..
     
  6. ImFamous

    ImFamous Завсегдатай

    Регистрация:
    30 мар 2013
    Сообщения:
    1.178
    Адрес:
    Moscow
    Авто:
    9-3 SS M08 2.0T MT
    Haha I had much worse situation at low temperatures - I couldn't enable first gear anyway :) I had to double clutch first 5-10km just to move)) I was afraid of injuring gears in gearbox if I had used my full strength :)))

    Try to pour motul gear 300 cause original GM oil sucks(If I correctly understood u still use it) :)
    [​IMG]
     
  7. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Pfff OK i will change the Oil again, but why that Fu...ing GM oil is wrong, and why they(GM) recommend it for this gearboxes...
    When i changed it, i'll clean and oiled Knob and selector mechanism and cables, and i hope it will be OK finaly :)
     
  8. eviltwin

    eviltwin Завсегдатай

    Регистрация:
    25 окт 2011
    Сообщения:
    6.628
    Адрес:
    Россия, Москва, Зеленоград
    Авто:
    Был 9-3 Aero MY04 Stage hard by self.
    Авто:
    Opel Insignia Turbo 4X4
    All of troubles with F40 comes from cone bearings, rly try gear300, mb will fix u trouble

    Отправлено с моего HTC One M9 через Tapatalk
     
    Eric нравится это.
  9. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Thank's i will try with motul gear 300,and i hope so hi will fix my problem.
    I'll wite here when is it done :)
     
  10. TurboX

    TurboX TurboXашечка

    Регистрация:
    26 сен 2013
    Сообщения:
    1.835
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9-3 TurboX XWD
    Нахрен те бубля транслата? Брацке балгарске нарот в брацке савецке саюс прикрасна панемале друх друха пис гугля транслате!
    Шойто вы тута правела норушаити. а? Па руске пышым браза, па руске!!! ;)
    )))))
     
    tatoxa и OMG нравится это.
  11. TurboX

    TurboX TurboXашечка

    Регистрация:
    26 сен 2013
    Сообщения:
    1.835
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9-3 TurboX XWD
    :vo :()
     
  12. dog

    dog пионер

    Регистрация:
    24 июн 2012
    Сообщения:
    9.409
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    40rus
    Авто:
    9з М07 2.0Т ручка "gray mouse"
    Я как бы спросил у ТС , чем он пользовался чтобы написать сие сообщение :)
     
  13. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Can I adjust the mechanism of gear somehow, and can be of misalignment this problem
     
  14. TurboX

    TurboX TurboXашечка

    Регистрация:
    26 сен 2013
    Сообщения:
    1.835
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9-3 TurboX XWD
    )))))
     
  15. ImFamous

    ImFamous Завсегдатай

    Регистрация:
    30 мар 2013
    Сообщения:
    1.178
    Адрес:
    Moscow
    Авто:
    9-3 SS M08 2.0T MT
    Are u kiddin us? Have u ever seen MT which is necessary to adjust during using?
     
  16. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Xaxxa noo man, i am sirious and confused.
    I'll try whith motul gear 300, and i hope so, this will be My solution to the problem , because I am little maniac and when there is something with my car , i just goes freak :)
     
  17. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Hi, i have new information from one man whu was work in Saab Official service in bulgaria. He told me- Every gear oil 75w80 , 75w90 ... is for normal gearboxes an differentials,and will be wrong for this(my) gearbox.
    He say to, i can try with DExtron 2ATF, whu is with lowest viscosity of GM transmission oil, an if i try with Motul gear 300, will have same problem in cold weather like with GM....
    i am fully Confused...
     
  18. TurboX

    TurboX TurboXашечка

    Регистрация:
    26 сен 2013
    Сообщения:
    1.835
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9-3 TurboX XWD
    ATF not used in manual gear... Sorry... ;)
     
  19. TurboX

    TurboX TurboXашечка

    Регистрация:
    26 сен 2013
    Сообщения:
    1.835
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9-3 TurboX XWD
    I recently changed the oil - http://www.saabclub.su/forum/index.php?threads/shto-ja-sdelal-segodnja-v-svojom-saab-e.83896/page-23
    And in the gear I have now is Motul 300. Or rather - Motul Gear 300 LS 75w90.
    Ахуительно worked! Атвечяю! )))))
     
  20. Don_pepone

    Don_pepone Новичок

    Регистрация:
    13 мар 2016
    Сообщения:
    19
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    Saab 9-3SS 2.8 V6 250h.p
    Благодарско другари.
    ще си купя Мотул Гиър 300 и ще го сменя това шибано ГМ масло
    I will by Motul 300 gear and will change that Fucking GM oil.
     
    OMG и kebap нравится это.

Поделиться этой страницей

Пользователи просматривающие тему (Пользователей: 0, Гостей: 0)