Tesla S85

Тема в разделе "Курилка", создана пользователем Skripka, 17 апр 2016.


  1. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Рад всех приветствовать!
    Так как SAABclub в данное время для меня является единственным другом, для технического общения и не только, хотел бы осудить с вами и предоставить информацию по указанному авто.
    В общем есть возможность близко познакомится с конструкцией, узлами и всем тем что скрыто от глаз владельца.
    Фото могу выкладывать чего угодно.
    Хотелось бы конструктивных отзывов, лояльной критики и помощи в плане информации.
    Если тема интересна жду ответ! Nokia.1521.jpg
     
    Parchom73 и Бэнч нравится это.
  2. Валер

    Валер Завсегдатай

    Регистрация:
    5 мар 2012
    Сообщения:
    1.647
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    СПб
    Авто:
    9-5 2000 2,3аэро 5-АКПП универсал
    выкладывай тех проблемы, с которыми было интересно, пообсуждаем
     
  3. XDA

    XDA ECU Guru

    Регистрация:
    27 фев 2009
    Сообщения:
    4.830
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    дефолт-сити
    Авто:
    9-5 M04 AT T7 MAFless 4.1BAR MAP TwinTurbo(in progress)
    хех... битая тесла... подушки стрельнули - значит Макс снял её с обслуживания.
    [​IMG]
     
    Последнее редактирование: 17 апр 2016
    TurboX нравится это.
  4. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Это меня не волнует лично!
    Может он её действительно вывез и снял с учета, нам в соцлагере это до одного места сзади.
    А теперь первые данные:
    авто битое, отлетел в бордюр на мокром асфальте после перегазовки или как то там пострадала ходовая одной стороны и часть кузова, а также при этом что-то подбило люк.
    авто куплено вроде за цену до 10000, год по моему 2011, пробег 17000, емкость батареи LiIon 89%.
    На борту есть маленький OGM 33Ач 12 Вольт - сдох полностью.
    Все запчасти приобретаются в соседней Польше и покупка их проблем не вызывает вообще!!!
    Моя задача, изучить, сделать отчет и разобраться со всем чем можно.
     
  5. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Говорят что у данного авто нет ключа, вскоре узнаем окончательно, без ключа это большой рабочий гаджет.
    Вопрос №1, почему работают все компы и всё остальное без ключа, она снята с охраны, так получается?

    По ходу выложу все фото, части каркаса, подвески, переднего отсека, по моему это интересно и мало кто показывает это вообще.
     
  6. XDA

    XDA ECU Guru

    Регистрация:
    27 фев 2009
    Сообщения:
    4.830
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    дефолт-сити
    Авто:
    9-5 M04 AT T7 MAFless 4.1BAR MAP TwinTurbo(in progress)
    Просто в качестве примера привел :)
    Понятно, что пофиг :))))

    Было бы интересно влезть во внутренний эзернет и послушать, что там творится.
     
  7. XDA

    XDA ECU Guru

    Регистрация:
    27 фев 2009
    Сообщения:
    4.830
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    дефолт-сити
    Авто:
    9-5 M04 AT T7 MAFless 4.1BAR MAP TwinTurbo(in progress)
    Смог бы сфотографировать плату приборки в разобранном виде?
     
  8. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Мне лезть не с чем, даже осциллограф это диковинка для автоэлектрика.
    Я так понял что отключать от сети питания комп полностью вообще нельзя, что делать.
    Есть быстрый ресет обеих компьютеров (приборки и планшета), надо попробовать, но это я так понял не хард ресет.
     
  9. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Вот но это не мои, они все одинаковы, NVidia Tegra 3 2 шткуи просто разные прошивки по софту. 20140409_223805.jpg 20140409_224941.jpg
     
  10. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Дим, вот ссылка на оригинал, поясни что к чему!
    teslamotorsclub.com/tmc/threads/sniffing-the-wifi-traffic.22294/
     
  11. XDA

    XDA ECU Guru

    Регистрация:
    27 фев 2009
    Сообщения:
    4.830
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    дефолт-сити
    Авто:
    9-5 M04 AT T7 MAFless 4.1BAR MAP TwinTurbo(in progress)
    Хм. Поизучаю.
     
  12. PaoloPas

    PaoloPas Завсегдатай

    Регистрация:
    26 ноя 2014
    Сообщения:
    1.185
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9000 3.0 V6 Griffin
    хз вброс или нет, но где то читал что если теслу всадить, то электроника намертво блокируется, а дилер снимает с гарантии, т.к. что с ней может случиться... куда там что утекло, что замкнуло или может замкнуть, одному Николе и известно )))))

    о. в видосе прямо про это =)
     
  13. XDA

    XDA ECU Guru

    Регистрация:
    27 фев 2009
    Сообщения:
    4.830
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    дефолт-сити
    Авто:
    9-5 M04 AT T7 MAFless 4.1BAR MAP TwinTurbo(in progress)
     
  14. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Пожалуйста!
    Шина CAN но скорость не наша наверняка. Прошивка заблокирована и самозагрузка наверняка бесполезны.
    Разъем в этой стоковый ОBDII, с 2015 разъем другой пошел, под собственный прибор.
     
  15. Skripka

    Skripka Технический консультант

    Регистрация:
    28 сен 2011
    Сообщения:
    9.990
    Авто:
    .
    Нет такого, всё работает в этой и других, про гарантию не обсуждаем.
    На экране навигатора смотрел штаты, там выделены все заправки, с каждым обновлением их список растет, заправка кстати на оффициале бесплатна.
    Комп прокладывает маршрут и дает возможность позвонить и записаться на заправку, пробовали работает, роуминг не позволил сделать звонок - гы!
    Заправки отображаются по всему миру, если что.
     
  16. Xo6aXo6a

    Xo6aXo6a Завсегдатай

    Регистрация:
    3 дек 2012
    Сообщения:
    1.372
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    Кемерово
    Авто:
    SAAb 9-5 Vector, 2007
    просьбы не флудить ведь не было?

    по мне так явная тех проблема - нет колес, остальное темный лес, там даже искру не поискать толком))

    и считаю, что правильней говорить Зарядка авто, а не заправка
     
  17. XDA

    XDA ECU Guru

    Регистрация:
    27 фев 2009
    Сообщения:
    4.830
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    дефолт-сити
    Авто:
    9-5 M04 AT T7 MAFless 4.1BAR MAP TwinTurbo(in progress)
    Отображаться-то они отображаются, только ты втыкаешь заправочный штуцер, а тебе - "ваша тесла снята с обслуживания и более тут не заряжается...."
     
    TurboX и PaoloPas нравится это.
  18. maxo

    maxo Завсегдатай

    Регистрация:
    8 июл 2009
    Сообщения:
    6.320
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    Stjørdal - Riga
    Авто:
    два спиртовых ведра на палках))
    есть длинный список косяков/болячек/проблем с норвежского форума по электромобилям, конкретно с раздела тесла
    статистика по норвегии так сказать, собранная по форуму из инфо в постах
    линк http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=10160.0
    если комуто интересно - под спойлером гуглоперевод c с норвежского на английский, бекоз на русский слишком криво


    This is the thread where you can share your errors and omissions on YOUR car.
    Thats not a neighbor, someone you know or wrong something you read about in one foreign forum or Dagbladet debates;).

    Please let your mistakes on your car even if it is already on the list so we get indication if there is more than one simple case.

    Nice too if you are reporting in when the error you have submitted has been corrected by Tesla and if you will how the experience was, that instantly and without discussion or instantly and after much discussion.
    Mechanical / Technical problems
    - Instrument Monitors in car goes black, can not start, do not charging but the air conditioning goes and pulls the main battery.
    - Faulty electrical tailgate
    - Miscellaneous UMCer who stop working for various reasons (indication that it does not like moisture so well, rumor has it redesigned UMC is on the way)
    - Problems getting car to registers FOB (with new batteries FOB)
    - The car going left at increases and back right at regen. (Solved. Damper behind after tightened).
    - Feilmeiding "Air Suspension Failure / Fault".
    - Vibration of the vehicle as indicated in 50-60.
    - Height adjustment has stopped working a few times. Standing and working, but the car does not change ground clearance
    - Park sensors and alerts hazards that are not there
    - Park sensor is not alarming when properly (which meant damage to catches behind)
    - Will not charge the car at home (hedging yesterday) after one has fitted into double charger.
    - 1 diode in the left LED lighting strip was dead (Link)
    - 2 deep scratches in the glass in the driver's door (Link)
    - The car door while driving (Possible user error but not disproved) (Link)
    - Glovebox lid would not lock, pulled out a locking pin that had gone too far into the cover
    - The door handle on the driver's door is completely stuck in 'your' position
    - The error message Wehicle Coolant is Low (Not signs of leakage)
    - Suspension left behind had a tendency to sag down while parking.
    - Powerful sound by steering angle when reversing
    - Terrible knakelyd at full steering wheel deflection
    - Various problems with Pano roof: Poor / damage to the sealing strip panorama, loose, poorly fitted sealing strip panorama, noise from the panoramic roof at high speed (this is the service bulletin on so this will be fixed on the early cars and certainly not one problem at most recently delivered cars (Link))
    - Windows falls not fast enough so the window shut Oppi / hangs in the list of the window when the door is opened (fixed by Tesla crockery center with an easy adjustment).
    - Thermostat for air conditioning is not working (do not heat in the car)
    - "Auto-presenting dor traded" does not work (Resette screen can help) (Possible user error, the car goes to sleep and handle does not come automatically if it has been stored over one day).
    - Lack of interleaving the doorknob
    - The car is skewed because of poor / misaligned suspension
    - Slaglyd / dunk in drive when one goes from light control signals to regeneration
    - Dew in various lighting (headlights, reversing lights, indicators, headlights)
    - Door handle on the right fremdør go too far out, so that the door opens when the handle goes out (probably fixed on new cars when it is updated mechanism on the door handle).
    - Car will not charge by quick charger
    - Unable to open the left rear door from inside
    - During the commissioning
    - Diode main battery failed, car not drivable, new main battery installed,
    - Charging Luke does not open when you press the button charging cable
    - Problem solving out the charging cable from car
    - The front wheels are scraping the inner shield at full swing
    - Vibration over 6 km / h
    - Vehicle delivered without the extra defrost valve windscreen (this is all clearly a single case, and now fixed by Tesla) Link
    - Car You can not start or open due empty 12V battery
    - Door handles withdraws not enter
    - Noise vibrations in brakes
    - Water intrusion tailgate
    - Water Intrusion in roof
    - Poor reception FM
    - Charges that stops working
    - Defective charging cable
    - Charging cable that is sensitive to which way Shuko støbsel plugs
    - Problems getting garage door function home link to work, only work for a while ..
    - Car open all windows by itself while it is parked
    - Navigation astray (ie assigns the vehicle to operate in one other location than it is)
    - Shaking of the drive when a full throttle (more than 100kmh)
    - Noise in Speakers
    - Glove will not open
    - Problems opening charging port
    - Doors which open when car is put in P
    - Problems with getting the car to charge the Supercharger.
    - (Less) Vibrations in bulkhead passenger side front when accelerating.

    cosmetic defects

    - The brake pads hangs very often after parking (overnight) (почему это в этом разделе у них, я не понял)
    - Alcantare over front doors were not properly behind the door seal
    - Cold winds move from the triangle furthest ahead in the side window
    - Parallel scratched glass front edge of the driver's window (Something inside door that takes down?)
    - High squealing noise / scream sound under full throttle (Some cars this develops gradually, Tesla says that this is normal)
    - Problems with the GSM noise from cell phone turns into sound system on the vehicle when it is below the screen. (Link)
    - Small area of the driver's door where alcantaraen not securely connected / bonded - this is next door seal. (Link)
    - Little bit leather protruding from the wheel of a seam. (Link)
    - Microscopic droplets of water into the forefront of the front windows when I drove the car in brushless wash (Link)
    - Barely visible dent on the chrome on the back door, just behind the front door (Link)
    - Car with front doors on car markedly different shade of gray than the rest of the car handed out to the customer. (Car also had scratched the bonnet and 30 mil on the odometer). (Link) Tesla did the only sensible thing to give customers new car and he gets to use the car handed over in the meantime (Link)
    - Grey foam strip that is glued around the ceiling detaches, it is the one that goes around the opening of the glass
    - Loose caulking around the rear doors (ie loose down by the threshold - has seen this error ghost from USA)
    - Loose interior part in the trunk, just across the small room.
    - Loose chrome around rearmost side window
    - The paintwork cracked up down around both rear mounting holes for roofbox
    - Plastic apron which is crooked / wrong mounted at the left rear wheel so that water flows into the skirt
    - The covers for fasteners of roof rails is simply quality, plastic ... break easily when opening in freezing temperatures
    - Driver door shuffled down the chrome list on undersiden.-
    - Curb bit skewed adjusted
    - Door seal on driver door "covers" not headlining 100%, offset slightly.
    - Fabric wall of bass in the trunk (next to where it is opening) is loose.
    - Can see inside the body in a hole on each side wall of the trunk (not a mistake but is said to be like that.)
    - Gnisseskade lacquer screen wheel arch
    - Hatchback wry mounted is entirely down to the bumper - led-wear to the paint on the bumper
    - Resolved leather around headrest
    - Miscellaneous ugly joints / modifications in body
    - Poor mounted / adaptation of crome lists (Service Bulletin in any case on a list being replaced for a better fit (Link)
    - Residual adhesive from mounting of interior panels
    - Poor adherence leather A post

    Software bugs
    - Trailer in veryhigh did not get it down with pressing protection.
    - Must often put the car in Drive several times before it really caught Drive
    - The new feat flight that came with software 5.8 "Hill Start Assist" operates only 15- 20 minutes after start.
    - DAB program change random or jumps in track to music stored on USB. When this happens, usually happens, this well: Navigation hang one small tiendelssekund when scroller on 17 'screen, Hazard for airbag lights 2/3 seconds on the small screen airbag, power meter on 17' screen changes from average to instant, Accent lighting in the doors flashes one litte tenth of a second
    - Got the following error messages in ca. 120km / h: Car ice off, Regen is disabled, ABS (?) Is disabled, ESP is disabled, turn over, contactless Tesla Service, screen became black and music, climate etc stopped. Brake, gas and light did constantly. Car turned off for five minutes (in consultation with Tesla telephone support) started as normal after this.
    - The alarm went off when a passenger opened a door without driver sitting in the car. The key was inside the car. Possibly a "feature"?
    - Airbag warning light flashes sporadically (See point DAB radio / USB stik change channel / track sporadically)
    - Key not Detected receiving error message. If you get it then it is most likely a low power level key (can be cleared pretty quickly if it is already long in reach of the car, easy to replace the battery yourself) (Link)
    - Charge cable problem "-message when the vehicle is fully charged. (Link)
    - Charge rate by Software Update 5.6 is reduced to 13 amp at 400v, three phase and 26A of type 2 station, not information from Tesla in release note happened or why this is done (Will be fixed in FW. V5.6 (1.45.45) get car updated with Tesla. (Link))
    - Screen freezes for about 60 seconds and the message "Passenger airbag on" coming up in the dash display sporadically during operation.
    - Keeps you "ceiling" on the key inside 4 sec then open all the windows themselves (Link). (Not an error but a "feature" with the potential for BIG negative consequences so be ATTENTION if you go with the key in your pocket and the car is within reach for the key (which is great ...)
    - Not charging when Schuko connector is one way.
    - Hanging and standing very long hours on "preparing two charge".
    - Step-by-step navigation tended to lock. Do not report about this software update after 5.6.
    - The dashboard has reset itself when I put myself into. Getting tesla logo and boot. The first time I did not return trip meters on the right side
    - Seat belt alarm starts beeping in park.
    - Miscellaneous (very high) grate sounds from speakers from all sources ie radio, phone, ringtone, turn signal sound.
    - Cheduled charging does not work, the error faulty charging cable.
    - Parking sensor front turns off when a ridges (feature not wrong but hope that there is an update that changes feat flight)
    - Radio mutes not when parking sensors are active (Feature not wrong, but hope that it is an update that changes feat flight)
    - Error low voltage 12v
    - Error tire pressure (not many reports about it longer)
    - 3G stops working
    - Auto dimming display does not work or work poorly
    - Missing Ä, Ö the keyboard screen (Feature not wrong, but hope that it comes an update that where one gets it in)
    - Screen freezes and must be reset (common but "harmless" bug.)

    Delivery / provisioning errors
    - Vehicle with 300 km on the counter at delivery, is typically less than 50km (this issue solved car also had other problems and the owner gets a new car) (Link).
    - Bulk at Foot Panel in door frame
    - Scratch on wheels
    - Scratch leather on rear seats
    - Poor rectified transport damage to a door.
    - 'Alignment' of skewed fitted rear door had resulted in the entire bottom edge of the door had a couple kinks in the plates
    - Several large scratches / deep notch on one side mirror (transport damage not fixed before extradition)
    - Steering wheel misaligned when the vehicle is running straight forward is not steering midtstillng
    - Dirty fingmerker in Alcantara sunroof + panels
    - Plating with unknown light Olier substance everywhere in the interior of the steering wheel, screen, dashboard, door side, panels
    - Detailing scratched paint
    - Ripe inside door frame

    Accessories / equipment that were / are not available upon delivery of the car
    - Adapter blue 32 A 1 phase, Tesla announces delivery Q1 2014. At some got this already in December 13
    - Adapter red 16A 400V three phase. Messages that they come in Q1 2014. A few have already gotten.

    а это вообще ржака, хоть и не просто так про трабант, но издевательски выложено в том же треде))

     
    Jack, mamukis, TurboX и ещё 1-му нравится это.
  19. PaoloPas

    PaoloPas Завсегдатай

    Регистрация:
    26 ноя 2014
    Сообщения:
    1.185
    Пол:
    Мужской
    Авто:
    SAAB 9000 3.0 V6 Griffin
    :face:))):))):)))
     
  20. -Хемуль-

    -Хемуль- Верховный Кибарг

    Регистрация:
    11 июл 2011
    Сообщения:
    7.964
    Пол:
    Мужской
    Адрес:
    Санкт-Петербург
    Авто:
    9-5 2,3T MY 2008 АТ Хемуль Эдишн
    читал, что с учетом замены батареи, цена 1 км пробега у теслы выходит дороже, чем на бензиновом движке. зрада!
     

Поделиться этой страницей

Пользователи просматривающие тему (Пользователей: 0, Гостей: 0)